НБУ курс:

USD

41,36

+0,01

EUR

45,99

--0,16

Готівковий курс:

USD

41,73

41,67

EUR

46,62

46,50

Залізниці України та Польщі домовилися про розвиток інтермодальних маршрутів до Азії

Фото: УЗ
Фото: Укрзалізниця

"Укрзалізниця" та Польські державні залізниці (PKP) домовилися розвивати інтермодальні залізничні маршрути між Азією та Європою. Як ідеться у повідомленні УЗ, відповідний документ було підписано під час виставки InnoTrans 2024 у Берліні.

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

Зазначається, що для цього компанії будуть працювати над підвищенням пропускної спроможності та ефективності прикордонних переходів у вантажних перевезеннях, а також розширенням прикордонної залізничної інфраструктури.

Український перевізник наголошує на перспективності попри війну побудови диверсифікаційного сполучення між Азією та країнами ЄС за маршрутом: Китай — Казахстан — Азербайджан — Грузія — Україна — Польща.

Відповідно, головним завданням для обох сторін держкомпанія бачить відновлення та розвиток Євразійського інтермодального сполучення та забезпечення максимальної ефективності залізничних вантажних перевезень на польсько-українських прикордонних переходах.

Євген Лященко та Алан Беруд. Фото: Укрзалізниця

Як зазначив голова правління УЗ Євген Лященко, її євроінтеграція є одним з ключових завдань, завдяки якому для економіки України відкриються нові ринки збуту та можливості Європейського союзу.

"Україна і Польща – стратегічні партнери у цьому проєкті, тому нашим країнам важливо разом координувати роботу та працювати над розбудовою україно-польських залізничних прикордонних переходів та коридорів TEN-Т колії 1435 мм на території України", - зазначив він.

Крім того, за словами топменеджера, зміцнення логістичного партнерства двої країн допоможе розвивати транзитні коридори, які є перспективними для відновлення транзитного потенціалу України, зокрема Транскаспійського транспортного маршруту, що поєднує Азію з Європою.

Він наголосив, що Україна та Польща є ключовими країни на цьому маршруті й обидві зацікавлені у розвитку інтермодальної логістики між Україною й країнами ЄС, створенні контейнерних терміналів та запуску нових маршрутів і сервісів.

В свою чергу генеральний директор PKP Group Алан Беруд висловив переконання, що ця співпраця сприятиме збільшенню залізничних вантажопотоків між Польщею та Україною та розвитку торговельного коридору з Китаю через Центральну та Східну Азію.

"Географічне положення Польщі має стратегічне значення для здійснення євразійського залізничного транспорту. Саме тут сходяться кілька залізничних маршрутів, що ведуть з Азії в Європу, в тому числі маршрут TITR, Південний, Центральний і Північний маршрут Нового шовкового шляху і Південно-Західний коридор", – вказав він.

До цього, в липні цього року, фахівці УЗ та PKP провели переговори в українській столиці та оглянули україно-польські прикордонні переходи. У фокусі було розширення їхньої пропускної спроможності, пришвидшення контролю на кордоні, а також покращення комфорту пасажирів, які очікують на перетин кордону.

Нагадаємо також, що в листопаді минулого року "Укрзалізниця" провела тестування інтермодального маршруту до литовського порту Клайпеда, який пролягає територією Польщі, яка має відмінну від України та Литви ширину залізничних колій.

У вересні ж рік тому УЗ повідомляла про домовленість щодо спільної роботи з розвитку інтермодального залізничного сполучення з дочірньою компанією Австрійських федеральних залізниць Rail Cargo Austria. Зокрема, в УЗ цікавилися можливістю перевезення зерна власними зерновозами через Словаччину та Угорщину. Маршрут Київ - Будапешт було протестовано вже в жовтні.