- Категорія
- Транспорт
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Залізниці України та Польщі домовилися про розвиток інтермодальних маршрутів до Азії
"Укрзалізниця" та Польські державні залізниці (PKP) домовилися розвивати інтермодальні залізничні маршрути між Азією та Європою. Як ідеться у повідомленні УЗ, відповідний документ було підписано під час виставки InnoTrans 2024 у Берліні.
Зазначається, що для цього компанії будуть працювати над підвищенням пропускної спроможності та ефективності прикордонних переходів у вантажних перевезеннях, а також розширенням прикордонної залізничної інфраструктури.
Український перевізник наголошує на перспективності попри війну побудови диверсифікаційного сполучення між Азією та країнами ЄС за маршрутом: Китай — Казахстан — Азербайджан — Грузія — Україна — Польща.
Відповідно, головним завданням для обох сторін держкомпанія бачить відновлення та розвиток Євразійського інтермодального сполучення та забезпечення максимальної ефективності залізничних вантажних перевезень на польсько-українських прикордонних переходах.
Підписуйтеся на YouTube-канал delo.uaЯк зазначив голова правління УЗ Євген Лященко, її євроінтеграція є одним з ключових завдань, завдяки якому для економіки України відкриються нові ринки збуту та можливості Європейського союзу.
"Україна і Польща – стратегічні партнери у цьому проєкті, тому нашим країнам важливо разом координувати роботу та працювати над розбудовою україно-польських залізничних прикордонних переходів та коридорів TEN-Т колії 1435 мм на території України", - зазначив він.
Крім того, за словами топменеджера, зміцнення логістичного партнерства двої країн допоможе розвивати транзитні коридори, які є перспективними для відновлення транзитного потенціалу України, зокрема Транскаспійського транспортного маршруту, що поєднує Азію з Європою.
Він наголосив, що Україна та Польща є ключовими країни на цьому маршруті й обидві зацікавлені у розвитку інтермодальної логістики між Україною й країнами ЄС, створенні контейнерних терміналів та запуску нових маршрутів і сервісів.
В свою чергу генеральний директор PKP Group Алан Беруд висловив переконання, що ця співпраця сприятиме збільшенню залізничних вантажопотоків між Польщею та Україною та розвитку торговельного коридору з Китаю через Центральну та Східну Азію.
"Географічне положення Польщі має стратегічне значення для здійснення євразійського залізничного транспорту. Саме тут сходяться кілька залізничних маршрутів, що ведуть з Азії в Європу, в тому числі маршрут TITR, Південний, Центральний і Північний маршрут Нового шовкового шляху і Південно-Західний коридор", – вказав він.
До цього, в липні цього року, фахівці УЗ та PKP провели переговори в українській столиці та оглянули україно-польські прикордонні переходи. У фокусі було розширення їхньої пропускної спроможності, пришвидшення контролю на кордоні, а також покращення комфорту пасажирів, які очікують на перетин кордону.
Нагадаємо також, що в листопаді минулого року "Укрзалізниця" провела тестування інтермодального маршруту до литовського порту Клайпеда, який пролягає територією Польщі, яка має відмінну від України та Литви ширину залізничних колій.
У вересні ж рік тому УЗ повідомляла про домовленість щодо спільної роботи з розвитку інтермодального залізничного сполучення з дочірньою компанією Австрійських федеральних залізниць Rail Cargo Austria. Зокрема, в УЗ цікавилися можливістю перевезення зерна власними зерновозами через Словаччину та Угорщину. Маршрут Київ - Будапешт було протестовано вже в жовтні.