Кінопрокат все ще приносить набагато більше грошей, ніж платформи — Іван Букреєв, НЛО TV

Иван Букреев, Евгений Янович, Роман Мартыненко
Іван Букреєв, Євген Янович, Роман Мартиненко на прем'єрі "Бурштинові копи"

Delo.ua запитала директора НЛО TV Івана Букреєва, продюсера фільму "Бурштинові копи", чому телеканалу цікаво інвестувати в ігрові стрічки для великого екрану, який жанр обирають і скільки мають намір заробити на поліцейській комедії

На кіноринку ОМКФ телеканал НЛО TV (входить до "Медіа Групи Україна") представив кінотеатрам три проекти, зняті на його замовлення: екшн "Пограбування по-українськи", новорічну комедію "7 бажань" та ще одну комедію "Бурштинові копи".

Зараз в українському прокаті йде поліцейська комедія "Бурштинові копи", два інші фільми планують показати найближчим часом.

Delo.ua запитало у директора НЛО TV Іван Букреєв, продюсера кінопроекту "Бурштинові копи", чому телеканалу цікаво інвестувати в ігрові фільми для великого екрану, хоча аналітики говорять про швидке захоплення ринку стрімінговими платформами, чому обирають проекти в жанрі комедії і скільки мають намір заробити на стрічці "Бурштинові копальні".


Директор телеканалу НЛО TV Іван Букреєв, продюсер Ірина Зоря та актор Євген Янович на прем'єрі фільму "Бурштинові копи". Фото: НЛО TV

Скільки заробили комедії, зняті на замовлення НЛО TV

У 2019 році керівник НЛО TV Іван Букреєв говорив, що завдання телеканалу вийти як мінімум на два фільми на рік . У 2020 році пандемія ковіда загальмувала реалізацію цих планів, але не скасувала їх.

Трьома новими фільмами, створеними, як і попередні ("Інфоголік" та "Зустріч однокласників"), у партнерстві зі студією "Мамахохотала", телеканал НЛО TV підтверджує свій інтерес до інвестування в кінопроекти для великого екрану, а також свій вибір комедійного жанру як найбільше раціонального, якщо говорити про касові збори.

2017 року телеканал першим вивів у прокат малобюджетну українську комедію, щоб протестувати інтерес глядача до такого формату. Профінансована ним стрічка "Інфоголік" із невеликим бюджетом у 4,2 млн показала, що інтерес є: стрічка увійшла до топ-5 українських фільмів з боксофісу, зібравши 5 млн грн (на 1-му місці був "DZIDZIO Контрабас" - 22 млн грн за бюджету близько 7 млн грн).

Другий фільм, "Зустріч однокласників", що вийшов у прокат на початку 2019 року, обійшовся телеканалу дорожче - 6 млн грн, але й зібрав більше - понад 8 млн грн (канал розраховував на 12-15 млн).

Бюджет комедії "Бурштинові копи", що вийшла на початку жовтня цього року, майже вдвічі більша за "Однокласників" - 15,5 млн грн, але цього разу більшу частину - 11,6 млн грн (75%) - профінансувала держава, так як проект виграв пітчінг Держкіно.

Актори, які зіграли головних героїв у поліцейській комедії "Бурштинові копальні", Дарина Петрожицька та Євген Янович. Фото: НЛО TV

За перший вікенд (7-10 жовтня) поліцейська комедія зібрала 2,8 млн грн, посівши 4 місце зі зборів цього вікенду після зарубіжних блокбастерів "Веном 2", "Не час помирати" та "Дюна".

Про що поліцейська комедія "Бурштинові копи"

Комедія "Бурштинові копи" режисера Аліни Бухтіярової це історія про те, як київський патрульний, якого переводять на службу у глибинку (у село у житомирських лісах), із напарником та командою місцевих поліцейських кидає виклик бурштинової мафії.

За словами продюсерів (Іван Букреєв від НЛО TV та Іван Мелашенко від "Мамахохотала"), такий фільм вони вирішили зняти, оскільки стрічки в жанрі бадді-муві та історії про поліцейських-напарників популярні у всьому світі.

У головних ролях зайняті актори студії "Мамахохотала" : поліцейського Максима зіграв Євген Янович, його напарника Богдана Олег Маслюк. Також у фільмі знімалися співачка Аліна Паш, актори Дар'я Петрожицька, Володимир Кравчук, Ігор Портянко, Олександр Рудінський, Андрій Бурим.

Актори Євген Янович та Олег Маслюк на зйомках комедії "Бурштинові копальні". Фото: НЛО TV

Іван Букреєв, директор НЛО TV, про промо проекту "Бурштинові копи", його продаж та інтерес до платформ

Іване, чому каналу цікаво знімати ігрове кіно зараз, коли всі кажуть, що перспективні платформи, а кінотеатри вмирають?

- Тут багато складових. Перша – зазвичай кіно знімається не за один день і навіть не за один рік. Фільм "Бурштинові копальні" ми задумали ще у 2017 році та довго йшли до його зйомок: доопрацьовували сценарій, брали участь у пітчингу Держкіно.

Друга – кінопрокат все ще приносить значно більше грошей, ніж платформи. Дуже більше. Платформи лише наздоганяють лінійне телебачення за своїми можливостями, але цього поки що не досягли.

Третя – на сьогодні робити (знімати самостійно або замовляти) кіно суто для платформ можуть дозволити собі глобальні гравці, такі як Netflix, Apple TV, Disney+. Вони мають інші охоплення і, відповідно, можливості монетизації. У нас платформа може бути партнером продюсера або прокатника та отримати ексклюзивні VOD-права на фільм.

Четверте — ми не відмовляємось від виробництва проектів для платформи в майбутньому, минаючи кінотеатри і, можливо, показ телебачення.

У чому особливість проекту "Бурштинові копальні"?

- Думаю, у легкості та "справжності". Ми спробували торкнутися у фільмі важливих для кожного теми — дружби, кохання, сім'ї, боротьби за справедливість. І при цьому додали локального колориту: видобуток бурштину, протистояння міста та села та дуже характерні герої.

У нас класний сценарій, який ми створювали зі студією "Мамахохотала", вдалий акторський склад, підтримка Держкіно та медіа-холдингу "Медіа Група Україна", що є важливим.

Що робите з просування фільму, чого не робили з "Інфоголіком" та "Однокласниками"?

- Враховуємо карантинні обмеження та не опускаємо руки.

Активно просуваємо фільм на телебаченні, в інтернеті на своїх та партнерських ресурсах. Але крім цих, вже випробуваних інструментів, підключаємо нові - залучаємо по трохи блогерів, ведемо сторінки фільму в соцмережах, працюємо з аудиторією.

Наприклад, Женя Янович (не лише актор, а й популярний блогер – Delo.ua) представив фільм на ZIFF – Запорізькому міжнародному кінофестивалі. Також разом із Олегом Маслюком вони їздили на допрем'єрні покази містами України. Для дещо розпещених розвагами киян такі покази — буденність, а для обласних та районних центрів це невелика, але подія. Намагаємося подарувати якомога ширшій аудиторії трохи свята.

Які очікуєте на підсумки? Касу більше, ніж у "Інфоголіка"?

- Звичайно, нам дуже хотілося б стати найкасовішим фільмом України. Ну, хоч би цього року. Але враховуючи ситуацію, що склалася з пандемією, взагалі складно щось загадувати. Фільм гідний добрих зборів, та й бюджет у нього більший, ніж у "Інфоголіка". Очікуємо і касу більше, але все залежить від людей та ситуації з Covid.

Чи плануєте продавати "Бурштинові копальні"?

- Так, такі думки є, і навіть пропозиції, зокрема й від платформ. Але поки що говорити про це занадто рано.

Розмовляла Олена Гладських, спеціально для Delo.ua