НБУ курс:

USD

41,49

--0,08

EUR

44,75

--0,08

Готівковий курс:

USD

41,50

41,40

EUR

45,20

45,00

Файли Cookie

Я дозволяю DELO.UA використовувати файли cookie.

Політика конфіденційності

Різдвяно-новорічний шопінг: скільки грошей і на які подарунки українці готові витратити на свята

Різдвяно-новорічний шопінг: скільки грошей і на які подарунки українці готові витратити на свята
Більша частина українців (59%) не планує відмовлятися від святкових покупок. Ілюстрація: Сергій Дода / Delo.ua

Компанія “Делойт” Україна дослідила, яким буде різдвяно-новорічний шопінг українців у 2023 році, зокрема скільки споживачі готові витратити грошей на подарунки, які товари будуть купувати і скільки українців спрямують кошти на допомогу ЗСУ та цивільним замість святкових подарунків рідним і друзям. 

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Вже вдруге період різдвяно-новорічного шопінгу відбуватиметься під час великої війни в Україні. Попри це більша частина українців (59%) не планує відмовлятися від святкових покупок, але цей показник дещо менший, як порівняти з минулим роком (61%). 

Коли українці розпочнуть різдвяно-новорічний шопінг 

Результати дослідження "Делойт" Україна показали, що 67% респондентів розпочнуть різдвяний та новорічний шопінг у період з 1 до 24 грудня. Для порівняння – минулого року українці переважно відкладали покупки на другу половину грудня.

Майже 45% українців святкуватимуть Різдво лише 25 грудня, а 32% планують його святкувати двічі (25 грудя та 7 січня). Лише 17% опитанних планують святкувати Різдво 7 січня. 

Коли українці почнуть різдвяно-новорічний шопінг. Ілюстрація: Сергій Дода / Delo.ua

Незважаючи на війну, основним місцем для різдвяного та новорічного шопінгу залишатимуться супермаркети та великі торговельні центри. Серед онлайн-покупців 92% віддадуть перевагу смартфону для здійснення шопінгу, що значно більше, ніж рік тому (66%).

Витрати українців на різдвяно-новорічний шопінг у 2023 році

49% українців витрачають більше коштів на святкування Нового року, якщо порівнювати з Різдвом, а 35% витрачають порівну на Різдво і Новий рік. Лише 16% витрачають більше коштів на Різдво. 

Крім того, найбільше коштів на святкуваня Нового року плаують витратити респонденти у східних областях України, в той час як на свякування Різдва - в західних областях. 

Більше коштів українці витрачають на Новий рік. Ілюстрація: Delo.ua

Водночас, 47% українців готові виратити на різдвяно-новорічний шопінг не більше 25% свого місячного доходу. Минулого року таким розміром вират обмежувалися 40% українців. 

Найбільша частка (7%) тих, хто готовий витратити понад 10 000 грн на святковий шопінг - українці, які живуть у південних областях України. Минулого року найбільший відсоток тих, хто був готовий витратити понад 10 000 грн, належав респондентам, які перебувають за кордоном. 

Для 56% бюджет українців на подарунки становитиме від 1000 до 5000 гривень. У 2022 році таку ж суму були готові витратити 49% респондентів. При цьому 70% українців не планують залучати кредитні кошти для здійснення святкового шопінгу. 

Благодійна допомога замість святкового шопінгу

Більше половини (55%) українців планують витратити майже половину свого бюджету, запланованого на різдвяно-новорічний шопінг, на благодійність. Минулого року ця частка становила 51%. Водночас 10% планують витратити на це більшу частину цього бюджету. 

Витрати на благодійність. Ілюстрація: Сергій Дода / Delo.ua

Ще 86% українців, які витратять бюджет на благодійність, направлять допомогу захисникам на передовій. Також 66% українців віддадуть перевагу продавцям, які частину коштів з кожної покупки переказують на допомогу ЗСУ та цивільним особам, які постраждали від війни. 

Які товари українці будуть купувати на під час різдвяно-новорічного шопінгу

Результати дослідження показали, що люди віком від 58 років витрачають кошти здебільшого на продукти харчування.

Популярніі товари на свята. Ілюстрація: Сергій Дода / Delo.ua

Молодь (18-27 років) готова витратити на предмети домашнього вжитку, косметику, а також на книги та поліграфічну продукцію. 

Іграшки для дітей є найпопулярнішими товарами серед українців віком від 28-42 роки.