НБУ курс:

USD

41,29

-0,00

EUR

43,47

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,65

41,60

EUR

43,77

43,55

"Укрзалізниця" та іспанська Renfe підготують потяги, що адаптуються до різної ширини колії

"Укрзалізниця" та іспанська Renfe підготують потяги, що адаптуються до різної ширини колії
Ілюстрація: ua.depositphotos.com

"Укрзалізниця" спільно з іспанською державною залізничною компанією Renfe розпочинають роботу над пілотним проектом щодо впровадження потягів, які можуть адаптуватися до різної ширини колії: 1520 мм, 1435 мм та 1668 мм.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомила міністерка економіки України Юлія Свириденко на спільній пресконференції з міністром економіки, торгівлі та підприємництва Іспанії Карлосом Куерпо Кабальєро у Києві, пише "Укрінформ".

За словами Свириденко, наразі розробляється дорожня карта для реалізації проекту, яка включає проектування, випробування та виготовлення вагонів з розсувними колісними парами. Також опрацьовуються питання щодо пристрою зміни ширини колії, їх тестування та сертифікації в країнах експлуатації.

"Для реалізації проекту планується створення консорціуму іспанських компаній, які звернуться до Міністерства торгівлі Іспанії для залучення проектного фінансування через механізм Фонду корпоративної інтернаціоналізації (FIEM) для АТ "Укрзалізниця", - зазначила Свириденко.

Кабальєро додав, що проект має не лише економічне, а й велике символічне значення, адже допоможе з’єднати Україну з європейськими країнами. Він зазначив, що обидві команди працюють над технічними деталями проекту та визначають необхідну суму. Після завершення підготовки технічного проекту та визначення фінальної вартості Іспанія зробить свій вклад у цей проект.

У Польщі проти побудови  ширококолійної залізниці з України

3 квітня стало відомо, що українські інвестори готові профінансувати будівництво ширококолійної залізниці до портів Гданськ у Польщі та Клайпеда в Литві, створення якої сприятиме транспортуванню українського зерна та дасть Польщі можливість отримувати прибуток від його транзиту.

Проте, польські урядовці виступають проти ідеї прокладання залізничної колії шириною 1520 мм з України до Гданська, вбачаючи в цьому ризики для обороноздатності країни.

У 2022-2023 роках українська сторона неодноразово пропонувала Варшаві побудувати таку залізницю під час міжурядових переговорів та у письмовій формі. Втім, у липні 2022 року польськи експертний звіт виявив "низку загроз" від цього проєкту.

В Польщі вважають недоцільним залізничної колії російсько-білоруського стандарту, бо він може мати вплив на стратегію оборони країни.

Джерело фото: ua.depositphotos.com