- Категорія
- Бізнес
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
На 56-й день бойових дій в Україні закрито лише 23% торгових об'єктів
Опитування понад 90 членів RAU показало, що через два місяці війни український ритейл поступово скорочує кількість закритих торгових точок.
За результатами опитування, проведеного Асоціацією ритейлерів України, стало відомо, що ритейл поступово відновлює роботу торгових точок. Так, на 56-й день бойових дій було закрито з різних причин лише 23% торгових об'єктів чи магазинів. Це на 6% менше за аналогічний показник місяць тому. Про це повідомляє RAU.
Таким чином, станом на 20 квітня працювало 11744 магазини з 15263, які були відкриті на момент початку повномасштабної війни в Україні. Тобто на 23% менше – 3521 закрита точка.
Порівняно з березнем ситуація покращується, тому що відносні втрати ритейлу склали 29,4% (4481 магазинів). Однак це лише прямі втрати основних фондів, пов'язані із закриттям торгових точок, за винятком недоотриманих прибутків підприємствами малого та середнього бізнесу. А якщо подивитися на втрати продуктового ритейлу, варто відзначити, що кількість закритих міні-маркетів, супермаркетів, гіпермаркетів збільшилася: 1117 у квітні порівняно з 978 точками у березні. Це насамперед пояснюється тим, що мережі зараз оптимізують свою роботу.
Підписуйтеся на YouTube-канал delo.uaЗбільшення частки закритих магазинів з 21% до 24% вказує на необхідність залишити в роботі ті точки, де можна сформувати повноцінний асортимент, організувати своєчасне поповнення запасів і мати відповідний споживчий попит.
Другий важливий фактор, що впливає на кількість працюючих магазинів – плата за оренду приміщень. Не всі орендодавці йдуть назустріч і відмовляються знизити ставки оренди, мотивуючи це тим, що продуктовий ритейл працює і товари повсякденного споживання користуються попитом. Тому мережі закривають окремі магазини.
Таким чином, незважаючи на відновлення роботи деяких магазинів, загальний результат менший: зараз працює лише 3463 магазини FMCG-операторів у квітні проти 3600 у березні. Так, найбільша мережа продовольчих магазинів АТБ має лише 79% відкритих магазинів проти 85% у березні.
Деякі магазини поступово нарощують кількість працюючих магазинів, наприклад, мережа Varus, де задіяно вже 86% від довоєнної кількості торгових точок (у березні було на 6 магазинів менше, лише 90 із 112).
Також продуктові мережі зафіксували втрати і продовжують роботу в магазинах, що залишилися, наприклад, мережа Novus, де залишилося 66 магазинів, або на 23% менше. А мережа "Рукавичка", яка працює переважно на заході країни, навіть приросла за цей час на одну торгову точку і тепер налічує 186 магазинів.
Ще один сектор, який страждає від війни, – роздрібна торгівля одягом та взуттям. Сегмент fashion у квітні подвоїв кількість точок, що відновили свою роботу, тим самим збільшивши їхню частку з 28% до 46%. В абсолютних цифрах це виглядає як 234 відкриті магазини у квітні проти 276 закритих.
Сектор торгівлі побутовою технікою та електронікою знаходиться приблизно посередині, маючи більше половини працюючих магазинів, поступово нарощуючи їхню частку (63% проти 56% місяць тому). І це незважаючи на втрату складів та магазинів у зоні активних бойових дій.
Так, із 894 магазинів, які існували до повномасштабного вторгнення, діє 559. Серед восьми опитаних мереж на 100% відновила свою роботу ВМ "Техніка", а "Цитрус" на 81% (зараз працює 44 точки із 54-х). Однак ці мережі знаходяться у відносно безпечних регіонах. Такі ж національні ритейлери, як Comfy, Eldorado та "Фокстрот", можуть торгувати лише на 71%, 60% та 46% своєї "довоєнної" потужності відповідно. Зазначається, що тепер у всіх трьох від 70 до 80 торгових точок у кожного.
Нагадаємо, що шведська компанія Essity оголосила про звільнення з Росії через погіршення умов ведення бізнесу.