- Категорія
- Новини
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Вантажообіг українських портів досяг рекордного показника у 2024 році

Українські морські порти у 2024 році встановили новий рекорд, обробивши 97,2 млн тонн вантажів. Це значно перевищує показник 2023 року, який складав 62 млн тонн.
Дослідження, як компанії інвестують в освіту в Україні під час війни: чесно, системно, з вірою в Україну на роки вперед!
Про це повідомляє пресслужба Адміністрації морських портів України.
Зазначається, що основними драйверами зростання стали зернові та рудні вантажі, які забезпечили 60,3 млн тонн і 18,5 млн тонн відповідно.
Як зауважують в АМПУ, зернові залишаються провідною статтею експорту, демонструючи стратегічне значення України як глобального аграрного лідера.
За даними АМПУ, за підсумки 2024 рок український морський коридор забезпечив:
- Загальний вантажообіг: 79,9 млн тонн.
- Експорт: 76,4 млн тонн до 52 країн світу.
- Кількість суден: 3 138 суден скористалися маршрутом.
В АМПУ також підкреслюють, що дунайські порти відіграли ключову роль у підтримці експорту, перевантаживши 17,3 млн тонн вантажів.
Зауважимо, у 2024 році товарообіг через морські пункти пропуску зріс на 28,2% і склав 97,91 млн тонн. Водночас сухопутний товарообіг скоротився на 8,1%, до 64,3 млн тонн.
Україна досягла довоєнних обсягів експорту з портів Великої Одеси
Коли у липні 2023 року Росія вийшла з "зернової угоди", яка дозволяла Україні безпечно транспортувати сільгосппродукції через три порти в Одеській області, Україна у відповідь створила тимчасовий "гуманітарний коридор" для вантажних суден, які рухаються до або з морських портів України.
Як повідомляв прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, у січні Україна змогла вийти на довоєнні обсяги експорту тимчасовим морським коридором і наблизитися до показників, які були до повномасштабного вторгнення по загальному обсягу експорту.
Український морський коридор з березня, після отримання необхідних дозволів з боку ВМС ЗСУ, став працювати цілодобово.