НБУ курс:

USD

42,03

--0,01

EUR

43,69

--0,24

Готівковий курс:

USD

42,50

42,36

EUR

44,40

44,15

Стартап зі зростанням на 80-110% кожного року? Кисломолочний рецепт від турецьких підприємців
Категорія
Бізнес

Стартап зі зростанням на 80-110% кожного року? Кисломолочний рецепт від турецьких підприємців

На початку російського вторгнення в Україні проживало близько 25 тис. турків, тут вони переважно навчаються або ведуть бізнес. За часи незалежності України громадяни Туреччини відкрили близько 3,5 тис. компаній, більшість з яких — у сфері торгівлі. Брати Халіл та Онур Айдини теж починали з купівлі-продажу: імпортували в Україну молочну продукцію, але згодом розширили бізнес та відкрили власне виробництво.  Кожного року виторг їх компанії “Арьяка” зростає на 80-110%, досягнувши 137 млн грн у 2023 році. Їх конкуренти - великі локальні та транснаціональні виробники з оборотами в сотні мільярдів гривень на рік. Як їм вдається стабільно рости та вигравати боротьбу з потужнішими гравцями? 

Індексне страхування від екстремальної погоди: як аграрію убезпечити врожай
Категорія
Агро

Кейс Індексне страхування від екстремальної погоди: як аграрію убезпечити врожай

В Україні набирає популярності “МетеоЗахист”, програма індексного страхування посівів сільгоспкультур від несприятливих погодних умов, яку реалізує міжнародна корпорація “Сингента” в партнерстві зі страховою компанією “ІНГО". У поточному сезоні відшкодування фермерам зросли майже вдесятеро —  97% учасників програми отримали сумарно 231 млн грн, а покриття програми розширилося на 88%. Індексне страхування давно відоме в Україні та світі, але в умовах швидкої зміни клімату в Україні росте попит саме на захист посівів протягом критичного періоду, коли закладається врожайність рослин. Як влаштований “МетеоЗахист” — читайте на Delo.ua.   

Прозорість, відповідальність та нові інвестиції - JTI Україна про стандарти ведення свого бізнесу
Категорія
Бізнес

Спецпроєкт Прозорість, відповідальність та нові інвестиції - JTI Україна про стандарти ведення свого бізнесу

JTI Україна – українська компанія, яка є частиною міжнародного бізнесу Japan Tobacco International. За 25 років діяльності на нашому ринку компанія інвестувала у країну понад $400 млн. Минулого року компанія отримала біля 25 млрд грн чистого доходу, і майже стільки же сплатила податків до державного бюджету.

Інвестиції у відповідь на ризики війни: досвід Філіп Морріс в Україні
Категорія
Бізнес

Кейс Інвестиції у відповідь на ризики війни: досвід Філіп Морріс в Україні

Запускати нове виробництво під час війни наважується не кожна компанія. Проте досвід українського бізнесу доводить, що навіть в умовах воєнного стану та пов’язаних з ним ризиків можливо інвестувати у створення нових виробничих потужностей та робочих місць. Показовим у цьому випадку є досвід компанії Філіп Морріс в Україні, яка відповіла на виклики війни відкриттям фабрики у новому для себе регіоні – на Львівщині. Delo пропонує дослідити цей кейс.

10 млрд грн податків за півроку: як Метінвест підтримує українську економіку
Категорія
Промисловість

Кейс 10 млрд грн податків за півроку: як Метінвест підтримує українську економіку

Металургійна промисловість України за роки війни зазнала чималої шкоди - особливо від збитків потерпає великий бізнес. Із 2014 року міжнародна група гірничо-металургійних компаній Метінвест втратила шість потужних підприємств, кілька з яких виробляли ексклюзивні види сталевого прокату. Втім, попри втрату активів та інші виклики, компанія продовжує працювати та сплачувати значні податки, підтримуючи економіку країни.

Відповідальність бренду як фактор зростання: досвід SOCAR на українському ринку
Категорія
Бізнес

Кейс Відповідальність бренду як фактор зростання: досвід SOCAR на українському ринку

Що робить компанію “білою”, економічно та соціально відповідальною? Відповіді на ці питання є у компанії SOCAR, яка на власному прикладі показує, що означає бути брендом на паливному ринку України.   

Економічна відповідальність на практиці: кейс компанії ОККО
Категорія
Бізнес

Кейс Економічна відповідальність на практиці: кейс компанії ОККО

Бренд ОККО вже понад 25 років працює на ринку України, від самого початку будуючи свою діяльність на засадах прозорості та відповідальності, впроваджуючи принципи «білого бізнесу». Це, серед іншого, означає повну сплату податків, офіційне працевлаштування всіх співробітників, високі вимоги до якості власних товарів та сервісів тощо. Якою має бути економічна та соціальна відповідальність бізнесу з точки зору команди ОККО розповідаємо у матеріалі Delo.ua.

Податки, волонтерство, взаємодопомога: рецепт відповідального бізнесу від сумських фармацевтів
Категорія
Бізнес

Кейс Податки, волонтерство, взаємодопомога: рецепт відповідального бізнесу від сумських фармацевтів

Після початку повномасштабної війни генерального директора групи фармацевтичних компаній “Кусум” Раджива Гупту якось запитали, чи планує він і далі продовжувати діяльність у воюючій країні. На що пан Гупта відповів ствердно, додавши: “Треба, щоб працювала економіка, сплачувалися податки, люди отримували зарплату. Бо без цього країні буде дуже складно перемогти”. Тим самим він фактично сформулював принцип, яким керується у своїй повсякденній роботі весь відповідальний бізнес, який розуміє свою роль у підтримці економіки та країни в цілому. 

Для ЗСУ, відпочинку, на експорт та поштарям: як в Тернополі виготовляють електробайки
Категорія
Транспорт

Для ЗСУ, відпочинку, на експорт та поштарям: як в Тернополі виготовляють електробайки

Тернопільська компанія Eleek вже майже 15 років займається виробництвом та продажем двоколісних електробайків. За цей час їхня продукція знайшла свого покупця в Україні та за кордоном: її оцінили військові, любителі активного відпочинку, байки замовляють комерційні компанії та муніципальні установи. Через війну зараз складно говорити про розвиток, але найближчим часом компанія планує стати головним постачальником техніки для прокату в туристичних регіонах, та “відкусити” частину ринку доставки. 

Українські біолабораторії: як хижі комахи захищають врожай в теплицях
Категорія
Агро

Українські біолабораторії: як хижі комахи захищають врожай в теплицях

Використання комах-ентомофагів для знищення шкідливих комах — не нова практика, цим в Україні займались ще в часи СРСР. Але зараз галузь відроджується з використанням нових технологій і біологічних видів. Зараз перспективним є захист культур, що вирощуються в тепличних умовах в закритому ґрунті, але багато аграріїв шукають комах для запилення рослин. Про це Delo.ua розповів голова департаменту електронної комерції дніпровської компанії “ЕкокультураСергій Назімов

Анастасія Громова
Категорія
Робота

Топ-матеріал Підтримка та розвиток як запорука стійкості: досвід МХП

Співробітники є тим наріжним каменем, який формує міцний фундамент організації та забезпечує стійкість у період трансформацій. Сьогодні як ніколи на перший план виходить ефективне управління людським капіталом. Анастасія Громова, директорка департаменту стратегії та методології управління персоналом МХП, розповідає, як здатність залучати таланти, розвивати їх та утримувати стає вирішальним чинником конкурентної переваги.

Капітальний підхід до управління персоналом: досвід Lantmannen
Категорія
Бізнес

Топ-матеріал Капітальний підхід до управління персоналом: досвід Lantmannen

Lantmannen вкладається у професійний розвиток персоналу, поліпшує психологічний стан команди та заохочує її членів системою різних бонусів

Робити ВЧАСНО: технологічні рішення для HR-служб
Категорія
Бізнес

Топ-матеріал Робити ВЧАСНО: технологічні рішення для HR-служб

Диджиталізація дає змогу бізнесу стійко витримувати турбулентність у складні часи та ефективно оптимізовувати документообіг. Наталія Бовтрук, директорка з розвитку талантів "ЮРіЯ-ФАРМ", поділилася досвідом переведення 80% кадрового документообігу в електронний формат (ЕДО) та використання цифрових підписів.