НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,60

41,55

EUR

44,05

43,81

Скільки грошей втратила економіка України через блокування кордону з Польшею

вантажівки
Фото: Укравтопром

Україна втратила понад 1 млрд євро через страйки польських перевізників, які заблокували роботу пунктів пропуску на кордоні з Польщею.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін, пише "Укрінформ". 

"Якщо казати глобально, то економіка України втратила понад мільярд євро. Ще більше втратила польська економіка. Я думаю, що сьогодні з такими ризиками ми втрачаємо стратегічне партнерство, через те, що сьогодні наші експортери не можуть укласти угоду зі своїми клієнтами, зокрема, в Європейському Союзі. І ті, своєю чергою, через складнощі логістики шукають аналогічні товари в інших державах, зокрема і в Польщі", – пояснив Володимир Балін.

За його словами, день простою для української вантажівки на кордоні коштує близько 300-350 євро залежно від компанії. Тому автоперевізники шукають можливості для мінімізації своїх збитків і, зокрема, перенаправляють автомобілі через кордон з іншими країнами.

"В Словаччині влада категорично відносилася до страйків і розблоковувала кордон, найбільше вони там стояли чотири дні. Угорщина взагалі заборонила перекривати дорогу, якщо страйкувати, то біля дороги і не заважати руху транспорту. Румунія не вимагає повернення дозволів, активно співпрацює з Україною щодо перспектив розбудови пунктів пропуску, в тому числі через молдовську територію. А ми готові возити товари в обхід Польщі, я не бачу сьогодні іншого варіанту. Тому що потяг це альтернатива, але це 20, 30, 40 машин на добу, і це не вирішить питання", – зазначив Балін.

Зауважимо, 18 грудня після 15:00, польські перевізники знову розпочали акцію протесту на під’їзних шляхах до пункту пропуску "Дорогуськ – Ягодин". 

 11 грудня стало відомо, що українській стороні вдалося досягти часткової згоди з польськими перевізниками і розблокувати пункт пропуску "Ягодин – Дорогуськ". Як пояснював заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач, це відбулося після збору даних про порушення умов протесту з боку поліції та протестувальників. Ішлося про непропуск гуманітарної допомоги та небезпечних вантажів.

Страйк польських перевізників

Польські перевізники з 6 листопада почали блокувати акціями протесту роботу КПП "Корчова – Краківець", "Гребенне – Рава-Руська" та "Дорогуськ – Ягодин", вимагаючи повернення дозвільної системи пропуску українських перевізників до Польщі, яка діяла до укладення угоди про "транспортний безвіз" з ЄС. Наразі дія документу продовжена до кінця червня 2024 року.

Україна офіційно відмовилася навіть обговорювати можливість виконання вимоги польських перевізників, які протестують з 6 листопада, щодо повернення від діючого "транспортного безвізу" до дозвільної системи вантажних перевезень.

У Європейській комісії підтримують збереження Угоди про лібералізацію перевезень між Україною та ЄС. Водночас там наголосили, що умови, в яких водії опинилися через блокаду, є драматичними. Від цієї ситуації обидві сторони отримують збитки.

Якщо польська влада не вирішить питання блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною, Єврокомісія може розпочати карну процедуру проти Польщі, оскільки польська влада зобов’язана забезпечити товаропотік з України коридорами солідарності.